Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » pompa hamulcowa Audi A8 D2 (4D2, 4D8) 3.7 quattro (1998.11-2002.09) 260km » 05-0189 metelli cifam
wybrany samochód: 
Audi A8 D2 (4d2, 4d8) 3.7 Quattro (1998.11-2002.09) 260km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Pompa hamulcowa 05-0189 METELLI CIFAM

05-0189 Pompa hamulcowa METELLI CIFAM

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

05-0189

producent:

METELLI CIFAM

Status produktu: Normalny
MateriałAluminium
Średnica 1/Średnica 2 [mm]22,22
nr EAN8032747091661

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Pompa hamulcowa 05-0189 METELLI CIFAM

POMPA HAM METELLI 05-0189 OPEL KADETT E/DAEWOO ESPERO 91> NEXIA 95>
numery OEM:
OPEL      3492362
OPEL      558101
DAEWOO      558.101
zamienniki:
0 986 480 115
brak
BOSCH
39-0008
brak
KAGER
H22955.0.1
brak
FTE automotive GmbH
M 59 036
brak
BREMBO
FHM1119
brak
FERODO
823635
brak
NK

Zastosowanie Pompa hamulcowa 05-0189 METELLI CIFAM w samochodach:

Opinie Klientów o Pompa hamulcowa 05-0189 METELLI CIFAM:

2020-12-07
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2023-09-04
 5/5
Tego nie kupowałem

Pompa hamulcowa


Zadaniem pompy hamulcowej jest wytworzenie odpowiednio wysokiego ciśnienia płynu hamulcowego, który następnie trafia do kół. Z racji na sterowanie układem hamowania, pompa ma ogromny wpływ na bezpieczeństwo czynne pojazdu i jego użytkowników.

W skład każdej pompy hamulcowej wchodzą: korpus, pierścienie uszczelniające, tłok, cylinder, sprężyna dociskowa, wlot i wylot płynu. Na obudowie pompy umieszcza się zwykle zbiorniczek wyrównawczy płynu hamulcowego. W korku zbiornika znajduje się czujnik, który wskazuje zbyt niski poziom płynu. Kierowca jest o tym powiadamiany poprzez zaświecenie się odpowiedniej kontrolki.

Pompa hamulcowa to część, która wymaga nieustannej kontroli. Najprostszą metodą na sprawdzenie poprawności działania układu jest upewnienie się, czy ilość płynu w zbiorniczku płyny hamulcowego jest prawidłowa. Jeśli wyraźnie go ubyło od ostatniego sprawdzania, należy skontrolować przewody. Niski poziom płynu świadczy też o zużyciu się klocków. Podczas hamowania, klocki hamulcowe zaciskające się na tarczach, wysuwają się bardziej. To z kolej zwiększa zapotrzebowanie na płyn hamulcowy w układzie. W efekcie nadmiar ze zbiorniczka trafia do przewodów. W takiej sytuacji poziom płynu powinien zostać uzupełniony.