Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » pompa hamulcowa » 05-0536 metelli cifam

Pompa hamulcowa 05-0536 METELLI CIFAM

05-0536 Pompa hamulcowa METELLI CIFAM
218.01 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
4 szt. wysyłka pojutrze

    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

05-0536

producent:

METELLI CIFAM

Materiał Aluminium
Średnica 1/Średnica 2 [mm] 23,81
nr EAN 8032747039700

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Pompa hamulcowa 05-0536 METELLI CIFAM

POMPA HAM METELLI 05-0536 AUDI A3 1.6 00-
numery OEM:
AUDI      1J1 614 019C
AUDI      1J1 614 019F
SEAT      1J1 614 019C
SEAT      1J1 614 019F
SKODA      1J1 614 019C
SKODA      1J1 614 019F
VOLKSWAGEN      1J1 614 019C
VOLKSWAGEN      1J1 614 019F

Zastosowanie Pompa hamulcowa 05-0536 METELLI CIFAM w samochodach:

Opinie Klientów o Pompa hamulcowa 05-0536 METELLI CIFAM:

2023-09-04
 5/5
Tego nie kupowałem
2020-12-07
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Pompa hamulcowa


Zadaniem pompy hamulcowej jest wytworzenie odpowiednio wysokiego ciśnienia płynu hamulcowego, który następnie trafia do kół. Z racji na sterowanie układem hamowania, pompa ma ogromny wpływ na bezpieczeństwo czynne pojazdu i jego użytkowników.

W skład każdej pompy hamulcowej wchodzą: korpus, pierścienie uszczelniające, tłok, cylinder, sprężyna dociskowa, wlot i wylot płynu. Na obudowie pompy umieszcza się zwykle zbiorniczek wyrównawczy płynu hamulcowego. W korku zbiornika znajduje się czujnik, który wskazuje zbyt niski poziom płynu. Kierowca jest o tym powiadamiany poprzez zaświecenie się odpowiedniej kontrolki.

Pompa hamulcowa to część, która wymaga nieustannej kontroli. Najprostszą metodą na sprawdzenie poprawności działania układu jest upewnienie się, czy ilość płynu w zbiorniczku płyny hamulcowego jest prawidłowa. Jeśli wyraźnie go ubyło od ostatniego sprawdzania, należy skontrolować przewody. Niski poziom płynu świadczy też o zużyciu się klocków. Podczas hamowania, klocki hamulcowe zaciskające się na tarczach, wysuwają się bardziej. To z kolej zwiększa zapotrzebowanie na płyn hamulcowy w układzie. W efekcie nadmiar ze zbiorniczka trafia do przewodów. W takiej sytuacji poziom płynu powinien zostać uzupełniony.