Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Citroën DS4 (NX_) 1.6 HDi 110 (2011.04-2015.07) 112km » 17-0115 metelli cifam
wybrany samochód: 
Citroën Ds4 (nx_) 1.6 Hdi 110 (2011.04-2015.07) 112km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 17-0115 METELLI CIFAM

17-0115 Wał napędowy METELLI CIFAM
286.00 zł
cena zawiera vat 23%
taniej niż na allegro o 22.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 2 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

17-0115

producent:

METELLI CIFAM

Status produktu: Normalny
Długość [mm]648
Wymiar gwintuM20 x 1,5
Ilość zębów, pierścień ABS44
Uzębienie zewnętrzne od strony koła21
Średnica 1 [mm]81
nr EAN8032747531143

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 17-0115 METELLI CIFAM

PÓŁOŚ NAPĘDOWA METELLI 17-0115 RENAULT MEGANE 1.4 1.6 1.9D 1.9TD LEWA 96> Z ABS 44 ZĘBY
numery OEM:
RENAULT      77 00 869 052
RENAULT      77 00 869 053
RENAULT      77 00 873 310
RENAULT      77 01 352 471
RENAULT      77 01 352 595
RENAULT      77 01 352 596
RENAULT      77 01 468 836
RENAULT      77 01 468 839
RENAULT      77 01 469 374

Zastosowanie Wał napędowy 17-0115 METELLI CIFAM w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 17-0115 METELLI CIFAM:

Sebastian, Sarnów
2024-11-19
 5/5
Półoś magneti marelli zgodna z opisem. Sprawuje się rewelacyjnie. Polecam

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.