Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 17-0137 metelli cifam

Wał napędowy 17-0137 METELLI CIFAM

17-0137 Wał napędowy METELLI CIFAM
444.01 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
1 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numer części:

17-0137

producent:

METELLI CIFAM

Długość [mm] 867
Wymiar gwintu M24 x 1,5
Ilość zębów, pierścień ABS 29
Średnica 2 [mm] 81
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 25
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. 24
Średnica 1 [mm] 88
nr EAN 8032747531365

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 17-0137 METELLI CIFAM

PÓŁOŚ NAPĘDOWA METELLI 17-0137 CITROEN BERLINGO 96> ABS 29 ZĘBÓW PRAWA
numery OEM:
CITROËN      3273.0S
CITROËN      3273.9Z
CITROËN      3273.K3
CITROËN      96031845
CITROËN      96086458
CITROËN      96091416
CITROËN      96171873
CITROËN      96171875
CITROËN      96173636
CITROËN      96173638
CITROËN      9623687380
CITROËN      9639711880
CITROËN      9640156480
PEUGEOT      3273.0T
PEUGEOT      3273.7W
PEUGEOT      3273.7X
PEUGEOT      3273.AA
PEUGEOT      3273.K3

Zastosowanie Wał napędowy 17-0137 METELLI CIFAM w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.