Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Seat IBIZA III (6L1) 1.8 T FR (2003.12-2008.05) 150km » 17-0218 metelli cifam
wybrany samochód: 
Seat Ibiza Iii (6l1) 1.8 T Fr (2003.12-2008.05) 150km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 17-0218 METELLI CIFAM

17-0218 Wał napędowy METELLI CIFAM
436.99 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
3 szt. wysyłka Poniedziałek
3 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 3 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

17-0218

producent:

METELLI CIFAM

Status produktu: Normalny
Wymiar gwintuM24 x 1,5
Długość [mm]865
Ilość zębów, pierścień ABS29
Średnica 2 [mm]72
Uzębienie zewnętrzne od strony koła25
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.22
Średnica 1 [mm]84
nr EAN8032747532171

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 17-0218 METELLI CIFAM

PÓŁOŚ NAPĘDOWA METELLI 17-0218 CITROEN XARA 1.4 1.6 97> PRAWA Z ABS 29 ZĘBÓW
numery OEM:
CITROËN      3273.3Z
CITROËN      3273.6H
CITROËN      9626445380
CITROËN      9626445480
CITROËN      9629634380
CITROËN      9629634480
CITROËN      9632118680
CITROËN      9632118780
PEUGEOT      3273.1C
PEUGEOT      3273.1E
PEUGEOT      3273.1F
PEUGEOT      3273.2P
PEUGEOT      3273.2R
PEUGEOT      3273.2T
PEUGEOT      3273.4J
PEUGEOT      3273.6E
PEUGEOT      3273.6F

Zastosowanie Wał napędowy 17-0218 METELLI CIFAM w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 17-0218 METELLI CIFAM:

2024-11-19
 5/5
Półoś magneti marelli zgodna z opisem. Sprawuje się rewelacyjnie. Polecam

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.