Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 17-0275 metelli cifam

Wał napędowy 17-0275 METELLI CIFAM

17-0275 Wał napędowy METELLI CIFAM
341.01 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
2 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numer części:

17-0275

producent:

METELLI CIFAM

Długość [mm] 588
Ilość zębów, pierścień ABS 29
Średnica 2 [mm] 85
Wymiar gwintu M20 x 1
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 22
Wewnętrzne uzębienie, różne strony, połączone do wału 22
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. 22
Średnica 1 [mm] 80
nr EAN 8032747532744

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 17-0275 METELLI CIFAM

PÓŁOŚ NAPĘDOWA METELLI 17-0275 OPEL ASTRA 1.4I 91- ABS LEWA
numery OEM:
OPEL      374178
OPEL      374188
OPEL      374211
OPEL      374229
OPEL      374737
OPEL      90350905
OPEL      90444327
OPEL      90540520
OPEL      90542781
zamienniki:
13-5698
brak
KAGER
DS37011
brak
LPR
DS37026
brak
LPR
503629
brak
NK
1701503626
brak
SBS
1701503627
brak
SBS
1701503629
brak
SBS

Zastosowanie Wał napędowy 17-0275 METELLI CIFAM w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.