Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 17-0276 metelli cifam

Wał napędowy 17-0276 METELLI CIFAM

17-0276 Wał napędowy METELLI CIFAM
341.01 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
3 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numer części:

17-0276

producent:

METELLI CIFAM

Długość [mm] 928
Ilość zębów, pierścień ABS 29
Wymiar gwintu M20 x 1
Średnica 2 [mm] 85
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 22
Wewnętrzne uzębienie, różne strony, połączone do wału 22
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. 22
Średnica 1 [mm] 80
nr EAN 8032747532751

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 17-0276 METELLI CIFAM

PÓŁOŚ NAPĘDOWA METELLI 17-0276 OPEL ASTRA 1.4I 91- ABS PRAWA
numery OEM:
OPEL      374210
OPEL      374230
OPEL      374304
OPEL      374738
OPEL      90444328
OPEL      90540523
OPEL      90542782

Zastosowanie Wał napędowy 17-0276 METELLI CIFAM w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.