Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Mg MGB kabriolet 1.8 (N3) (1962.05-1980.12) 95km » 17-0398 metelli cifam
wybrany samochód: 
Mg Mgb Kabriolet 1.8 (n3) (1962.05-1980.12) 95km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 17-0398 METELLI CIFAM

17-0398 Wał napędowy METELLI CIFAM
240.99 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Czwartek
2 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: 2 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

17-0398

producent:

METELLI CIFAM

Status produktu: Normalny
Długość [mm]718
Wymiar gwintuM20 x 1,5
Ilość zębów, pierścień ABS26
Średnica 2 [mm]79
Uzębienie zewnętrzne od strony koła21
Średnica 1 [mm]86
nr EAN8032747533970

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 17-0398 METELLI CIFAM

PÓŁOŚ NAPĘDOWA METELLI 17-0398 RENAULT CLIO II 98> PRAWA Z ABS 26 ZĘBÓW
numery OEM:
RENAULT      77 00 106 009
RENAULT      77 00 106 013
RENAULT      77 00 110 483
RENAULT      77 00 111 190
RENAULT      77 00 111 504
RENAULT      77 00 114 453
RENAULT      77 00 115 010
RENAULT      77 01 352 774
RENAULT      77 01 352 776
RENAULT      77 01 470 721
RENAULT      77 01 471 084
RENAULT      77 01 471 284
RENAULT      77 11 134 738
RENAULT      77 11 368 650
RENAULT      82 00 024 815
RENAULT      82 00 105 214
RENAULT      82 00 114 508
RENAULT      82 00 116 063
RENAULT      82 00 128 122
RENAULT      82 00 231 663
RENAULT      82 00 231 935
RENAULT      82 00 262 685
RENAULT      82 00 274 162
RENAULT      82 00 624 049
RENAULT      82 00 844 453

Zastosowanie Wał napędowy 17-0398 METELLI CIFAM w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 17-0398 METELLI CIFAM:

Sebastian, Sarnów
2024-11-19
 5/5
Półoś magneti marelli zgodna z opisem. Sprawuje się rewelacyjnie. Polecam

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.