Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 17-0414 metelli cifam

Wał napędowy 17-0414 METELLI CIFAM

17-0414 Wał napędowy METELLI CIFAM
406.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
1 szt. wysyłka pojutrze

    Ocena:
numer części:

17-0414

producent:

METELLI CIFAM

Długość [mm] 747
Wymiar gwintu M20 x 1,5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 23
Średnica 1 [mm] 86
nr EAN 8032747534137

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 17-0414 METELLI CIFAM

PÓŁOŚ NAPĘDOWA METELLI 17-0414 RENAULT LAGUNA 1.9 DTI 98> PRAWA
numery OEM:
RENAULT      77 01 352 750
RENAULT      77 01 470 700
RENAULT      77 01 471 173
RENAULT      77 11 130 057
RENAULT      77 11 135 194
RENAULT      82 00 024 622
RENAULT      82 00 029 444

Zastosowanie Wał napędowy 17-0414 METELLI CIFAM w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.