Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Audi A8 D4 (4H2, 4H8, 4HC, 4HL) 3.0 TDI quattro (2010.07-2018.01) 250km » 17-0414 metelli cifam
wybrany samochód: 
Audi A8 D4 (4h2, 4h8, 4hc, 4hl) 3.0 Tdi Quattro (2010.07-2018.01) 250km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 17-0414 METELLI CIFAM

17-0414 Wał napędowy METELLI CIFAM
362.00 zł
cena zawiera vat 23%
taniej niż na allegro o 29.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
3 szt. wysyłka Czwartek
3 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: 3 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

17-0414

producent:

METELLI CIFAM

Status produktu: Normalny
Długość [mm]747
Wymiar gwintuM20 x 1,5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła23
Średnica 1 [mm]86
nr EAN8032747534137

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 17-0414 METELLI CIFAM

PÓŁOŚ NAPĘDOWA METELLI 17-0414 RENAULT LAGUNA 1.9 DTI 98> PRAWA
numery OEM:
RENAULT      77 01 352 750
RENAULT      77 01 470 700
RENAULT      77 01 471 173
RENAULT      77 11 130 057
RENAULT      77 11 135 194
RENAULT      82 00 024 622
RENAULT      82 00 029 444

Zastosowanie Wał napędowy 17-0414 METELLI CIFAM w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 17-0414 METELLI CIFAM:

Sebastian, Sarnów
2024-11-19
 5/5
Półoś magneti marelli zgodna z opisem. Sprawuje się rewelacyjnie. Polecam

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.