Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Hyundai i20 III (BC3, BI3) 1.0 T-GDI hybrid 48V (2020.08-???) 101km » 17-0434 metelli cifam
wybrany samochód: 
Hyundai I20 Iii (bc3, Bi3) 1.0 T-gdi Hybrid 48v (2020.08-???) 101km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 17-0434 METELLI CIFAM

17-0434 Wał napędowy METELLI CIFAM
296.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
3 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 3 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

17-0434

producent:

METELLI CIFAM

Status produktu: Normalny
Długość [mm]736
Wymiar gwintuM20 x 1,5
Średnica 2 [mm]92
Uzębienie zewnętrzne od strony koła22
Wewnętrzne uzębienie, różne strony, połączone do wału33
Średnica 1 [mm]81
nr EAN8032747534335

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 17-0434 METELLI CIFAM

PÓŁOŚ NAPĘDOWA METELLI 17-0434 SEAT AROSA 1.0 97- PRAWA
numery OEM:
brak danych o numerach OEM

Zastosowanie Wał napędowy 17-0434 METELLI CIFAM w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 17-0434 METELLI CIFAM:

2024-11-19
 5/5
Półoś magneti marelli zgodna z opisem. Sprawuje się rewelacyjnie. Polecam

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.