Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Ford TRANSIT CUSTOM V710 Furgon (NRN) 2.0 EcoBlue AWD (2023-???) 136km » 17-0536 metelli cifam
wybrany samochód: 
Ford Transit Custom V710 Furgon (nrn) 2.0 Ecoblue Awd (2023-???) 136km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 17-0536 METELLI CIFAM

17-0536 Wał napędowy METELLI CIFAM
328.00 zł
cena zawiera vat 23%
taniej niż na allegro o 28.99 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Wtorek:2 szt.

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

17-0536

producent:

METELLI CIFAM

Status produktu: Normalny
Wymiar gwintuM22 x 1,5
Długość [mm]611
Średnica 2 [mm]72
Uzębienie zewnętrzne od strony koła22
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.22
Wewnętrzne uzębienie, różne strony, połączone do wału20
Średnica 1 [mm]75
nr EAN8032747535356
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 17-0536 METELLI CIFAM

PÓŁOŚ NAPĘDOWA METELLI 17-0536 FIAT PUNTO II 1.2 99-03 LEWA
numery OEM:
FIAT      46307466
FIAT      46307565

Zastosowanie Wał napędowy 17-0536 METELLI CIFAM w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 17-0536 METELLI CIFAM:

Sebastian, Sarnów
2024-11-19
 5/5
Półoś magneti marelli zgodna z opisem. Sprawuje się rewelacyjnie. Polecam

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.