Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Audi A6 C8 Avant (4A5) 40 TFSI Mild Hybrid (2021-???) 204km » 17-0596 metelli cifam
wybrany samochód: 
Audi A6 C8 Avant (4a5) 40 Tfsi Mild Hybrid (2021-???) 204km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 17-0596 METELLI CIFAM

17-0596 Wał napędowy METELLI CIFAM
469.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: 1 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

17-0596

producent:

METELLI CIFAM

Status produktu: Normalny
Długość [mm]750
Wymiar gwintuM20 x 1,5
Ilość zębów, pierścień ABS44
Uzębienie zewnętrzne od strony koła23
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.28
Średnica 1 [mm]83,6
nr EAN8032747535950

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 17-0596 METELLI CIFAM

PÓŁOŚ NAPĘDOWA METELLI 17-0596 RENAULT MEGANE I 1.9DCI 2/01> PRAWA
numery OEM:
RENAULT      77 00 111 748
RENAULT      77 11 368 447
RENAULT      82 00 087 859
RENAULT      82 00 095 539
RENAULT      82 00 096 353

Zastosowanie Wał napędowy 17-0596 METELLI CIFAM w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 17-0596 METELLI CIFAM:

Sebastian, Sarnów
2024-11-19
 5/5
Półoś magneti marelli zgodna z opisem. Sprawuje się rewelacyjnie. Polecam

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.