Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Renault CAPTUR I (J5_, H5_) 1.5 dCi 90 (J5N4, J5M5, J5MW, J5M6, J5AL, J5AJ) (2013.06-???) 90km » 17-0712 metelli cifam
wybrany samochód: 
Renault Captur I (j5_, H5_) 1.5 Dci 90 (j5n4, J5m5, J5mw, J5m6, J5al, J5aj) (2013.06-???) 90km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 17-0712 METELLI CIFAM

17-0712 Wał napędowy METELLI CIFAM
513.00 zł
Kup

przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: 1 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

17-0712

producent:

METELLI CIFAM

Status produktu: Normalny
Wymiar gwintuM24 x 1,5
Długość [mm]917
Średnica 2 [mm]72
Uzębienie zewnętrzne od strony koła25
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.22
Średnica 1 [mm]79
nr EAN8032747537114

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 17-0712 METELLI CIFAM

PÓŁOŚ NAPĘDOWA METELLI 17-0712 FIAT STILO 1.4 16V 70KW 04-, 1.4 16V 66KW 07- PRAWA
numery OEM:
FIAT      46308112
FIAT      46308115

Zastosowanie Wał napędowy 17-0712 METELLI CIFAM w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 17-0712 METELLI CIFAM:

Sebastian, Sarnów
2024-11-19
 5/5
Półoś magneti marelli zgodna z opisem. Sprawuje się rewelacyjnie. Polecam

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.