Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 17-0766 metelli cifam

Wał napędowy 17-0766 METELLI CIFAM

17-0766 Wał napędowy METELLI CIFAM
420.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Środa
1 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: 1 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

17-0766

producent:

METELLI CIFAM

Ilość zębów, pierścień ABS 29
Długość [mm] 932
Wymiar gwintu M20 x 1
Średnica 2 [mm] 74,6
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 22
Średnica 1 [mm] 74
nr EAN 8032747537657

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 17-0766 METELLI CIFAM

PÓŁOŚ NAPĘDOWA METELLI 17-0766 OPEL CORSA C 1.0 12V, 1.2 16V 00- PRAWA

Wał napędowy 17-0766 ma zastosowanie do modeli samochodów

OPEL

ASTRA G, ARENA, ARENA Combi, MONTEREY B, FRONTERA B, MO, ZAFIRA A

Numery OE Wał napędowy 17-0766 producenta METELLI CIFAM

OPEL

26076878, 26076882, 374370, 374372, 374800, 93190106

numery OEM:
OPEL      26076878
OPEL      26076882
OPEL      374370
OPEL      374372
OPEL      374800
OPEL      93190106

Zastosowanie Wał napędowy 17-0766 METELLI CIFAM w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 17-0766 METELLI CIFAM:

2024-11-19
 5/5
Półoś magneti marelli zgodna z opisem. Sprawuje się rewelacyjnie. Polecam

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.