Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 17-1134 metelli cifam

Wał napędowy 17-1134 METELLI CIFAM

17-1134 Wał napędowy METELLI CIFAM
785.99 zł
Kup

przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: 2 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

17-1134

producent:

METELLI CIFAM

Długość [mm] 961
Średnica 2 [mm] 80,3
Wymiar gwintu M24 x 1,5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 28
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. 24
Średnica 1 [mm] 86,3
nr EAN 8032747439753

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 17-1134 METELLI CIFAM

PÓŁOŚ NAPĘDOWA METELLI 17-1134 FIAT SCUDO II 1.6JTD 07- PRAWA

Wał napędowy 17-1134 ma zastosowanie do modeli samochodów

CITROËN

XSARA PICASSO, JUMPY I, C5 I, C5 I Break, C3 I, JUMPER I, C8

PEUGEOT

206, 607, 206 CC, 307, 307 SW, BOXER, 807

FIAT

MULTIPLA, STRADA, PUNTO, DOBLO, STILO, DUCATO, ULYSSE

Numery OE Wał napędowy 17-1134 producenta METELLI CIFAM

CITROËN

3273EG, 3273FA, 3273NK, 3273VZ

PEUGEOT

3273EG, 3273FA, 3273NL

FIAT

1440100788, 1497192088, 71765688

numery OEM:
CITROËN      3273.EG
CITROËN      3273.FA
CITROËN      3273.NK
CITROËN      3273.VZ
FIAT      1440100788
FIAT      1497192088
FIAT      71765688
PEUGEOT      3273.EG
PEUGEOT      3273.FA
PEUGEOT      3273.NL

Zastosowanie Wał napędowy 17-1134 METELLI CIFAM w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 17-1134 METELLI CIFAM:

Sebastian, Sarnów
2024-11-19
 5/5
Półoś magneti marelli zgodna z opisem. Sprawuje się rewelacyjnie. Polecam

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.