Przeskakujący łańcuch rozrządu w silnikach 1.2 12V
Silnik 1.2 12V, stosowany w samochodach marek Volkswagen, Skoda i Seat może być narażony na
przeskakiwanie łańcucha rozrządu. Zjawisko to może występować nawet, gdy wszystkie elementy są
zamontowane prawidłowo.
Przyczyną występowania problemu jest zbyt krótka szyna prowadząca, zamontowana
przez producenta. Łańcuch może przeskakiwać w momencie uruchomienia lub
wyłączenia silnika. Może to prowadzić w skrajnych przypadkach do uszkodzenia
jednostki.
Firma febi przygotowała zestaw łańcucha rozrządu (nr 30607 i 30478), który eliminuje
problem. Szyna prowadząca febi jest dłuższa, zapewnia niezawodne prowadzenie łańcucha w każdych warunkach i
zapobiega jego przeskakiwaniu.
Zestaw przeznaczony jest do silników o wkazanych oznaczeniach:
febi 30607 odpowiedni do silników AZQ, BME, BZG
febi 30478 odpowiedni do silników AWY, BMD, BBM
Zalecenie: w przypadku wymiany łańcucha rozrządu najlepiej wymienić wszystkie
elementy (np. szyny prowadzące, napinacz paska, ewentualnie koła zębate), aby
zapewnić niezawodną pracę przez cały okres użytkowania. Łańcuchy rozrządu, szyny
prowadzące i napinacze łańcucha rozrządu są bardzo wrażliwe na nieodpowiednie
rodzaje oleju silnikowego. Stosowanie nieodpowiedniego oleju silnikowego prowadzi
często do uszkodzenia tych części i może powodować nieoczekiwane awarie.