Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » świeca zapłonowa Mitsubishi LANCER II (A17_) 1.6 (A174) (1981.01-1983.02) 84km » 5742 ngk
wybrany samochód: 
Mitsubishi Lancer Ii (a17_) 1.6 (a174) (1981.01-1983.02) 84km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Świeca zapłonowa 5742 NGK

5742 Świeca zapłonowa NGK
ngk 5742
Świeca zapłonowa 5742
5742
21.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (57 ocen)
numery handlowe:

BKUR6ETB-10

numer części:

5742

producent:

NGK

Status produktu: Normalny
Rozmiar klucza16 mm
Gwint zewn. [mm]14,0
Długość gwintu [mm]19,0
Świeca zapłonowaPrzyłącze stałe SAE
Położenie elektrod [mm]5,2
Świeca zapłonowaElektroda środkowa niklowa
Świeca zapłonowa3 elektrody masowe
Świeca zapłonowaodkłócony, 5 kOhm
Świeca zapłonowaz płaskim gniazdem uszczelki
nr EAN087295157428

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Świeca zapłonowa 5742 NGK

Świeca zapłonowa BKUR6ETB-10 (cena za 1szt.) DAIHATSU EXTOL, SIRION, TERIOS, YRV 1.3 07.00-
numery OEM:
DAIHATSU      90048-51168
DAIHATSU      90048-51168-000
DAIHATSU      90048-51169-000

Zastosowanie Świeca zapłonowa 5742 NGK w samochodach:

Opinie Klientów o Świeca zapłonowa 5742 NGK:

Maksym, Warszawa
2020-08-18
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Emil, Józefosław
2022-08-29
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Przemysław, Toruń
2020-10-26
 5/5
Wspaniała relacja ceny do jakości. Sklep ma bardzo dobre ceny. Polecam
Zbigniew, Recz
2020-05-06
 5/5
Dobra jakość wykonania i stosunkowo niski koszt
Ryszard, Stara Iwiczna
2019-10-28
 5/5
Wykonanie części ngk jak zawsze na najwyższym poziomie
maciej, przemyśl
2021-05-16
 5/5
Działają :) co więcej
DAMIAN, Golina k. Jarocina
2020-03-13
 5/5
Część dotarła do mnie już następnego dnia, dosyć szybko jak na polskie warunki
Tomasz,
2024-07-23
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Andrzej, Lublin
2025-09-02
 5/5
OK
MAREK, KRZYŻ WLKP.
2022-04-07
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Andrzej, Piastów
2021-03-26
 5/5
Ok
Kendel, Warszawa
2023-06-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
RAFAŁ, JANOWIEC
2020-07-29
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Antoni, Marki
2024-12-27
 5/5
OK
Grzegorz, Grodzisko Dolne
2019-10-21
 5/5
Wstawiona do Audi 80 2.0 ABT. Działa w porządku. Może autko nawet bardziej żwawe niż na standardowych BUR6ET. BUR6ET znoszą przebiegi 25 30tys max na LPG na tych liczę co najmniej podwoić ten rezultat.
Kendel, Warszawa
2023-05-10
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Marek, Janów
2021-05-09
 5/5
Bardzo dobrze silnik na tych świecach pracuje...
Michał, Suchedniów
2023-03-15
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Jakub, Warszawa
2022-02-17
 5/5
Świece bardzo dobre, silnik równo pracuje.
Maciej, Warszawa
2023-09-03
 5/5
zgodne z opisem, dobra jakość.
Romuald, Bobrowice
2020-10-26
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
stanisław, Warszawa
2024-12-20
 5/5
Kupiłem już drugi raz świece NGK po przebiegu 40 tys.km i sprawowały się b.dobrze
Robert, Frysztak
2025-06-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Tomasz, Karlino
2025-04-16
 5/5
Niestety brakowało mi informacji o wartości momentu siły z jaką powinny być dokręcone świece.
mihal,
2025-01-30
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Marcin, Warszawa
2022-08-03
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Arkadiusz, Józefosław
2023-10-26
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Andrzej, Lublin
2025-09-02
 5/5
OK
Tomasz, Opole
2021-01-28
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Andrzej, Gliwice
2020-01-24
 5/5
Zamontowane, spełniają swoje zadanie

Świeca zapłonowa


Świeca zapłonowa odpowiada za wytworzenie iskry w komorze spalania silników z zapłonem iskrowym, czyli popularnych benzyniaków. Jej nieprawidłowe działanie negatywnie wpływa na zachowanie ciągłości cyklu spalania, co w efekcie zaburza pracę silnika.

Zasada działania świecy jest bardzo prosta. Wysokie napięcie podłączone jest do elektrody centralnej umieszczonej w ceramicznym izolatorze. Iskra powstaje pomiędzy tą właśnie elektrodą a elektrodą boczną, która poprzez gwintowany korpus obudowy, podłączona jest do masy.

Świece zapłonowe sprzedaje się w trzech podstawowych kategoriach. Kryterium podziału w tym przypadku jest typ elektrody. Może to być element standardowy, irydowy lub platynowy.

Ważnym parametrem dotyczącym świec zapłonowych jest minimalna temperatura samooczyszczenia (dotyczy zanieczyszczeń powstałych w wyniku procesu spalania) oraz temperatura żarzenia (maksymalna temperatura pracy). Warto wiedzieć, że świeca wykazuje największą skuteczność w przedziale temperatur od 450 do 850 stopni Celsjusza.