Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Seat TOLEDO III (5P2) 1.8 TFSI (2007.01-2009.05) 160km » 850050 nissens
wybrany samochód: 
Seat Toledo Iii (5p2) 1.8 Tfsi (2007.01-2009.05) 160km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator chłodnicy silnika 850050 NISSENS

850050 Wentylator chłodnicy silnika NISSENS
nissens 850050
Wentylator chłodnicy silnika 850050
850050
nissens 850050 Wentylator chłodnicy silnika
Wentylator chłodnicy silnika 850050 nissens
Wentylator chłodnicy silnika 850050 nissens
519.00 zł
Kup

przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

850050

producent:

NISSENS

Napięcie [V]12
Średnica [mm]440
MateriałTworzywo sztuczne
Ogrzewanie/chłodzeniePojedynczy wentylator
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającabez sterownika
Liczba zestyków2
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2z ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2bez opornika
Liczba łopatek wentylatora7
Moc [W]250

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator chłodnicy silnika 850050 NISSENS

Wentylator chłodnicy (z obudową) pasuje do: RENAULT GRAND SCENIC IV, MEGANE IV, SCENIC IV, TALISMAN 1.2-1.8 06.15-
numery OEM:
RENAULT      214814354R
RENAULT      214819674R
zamienniki:
4407747
brak
VAN WEZEL

Zastosowanie Wentylator chłodnicy silnika 850050 NISSENS w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.