Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Audi Q7 Van (4LB) 4.2 FSI quattro (2006.08-2010.05) 350km » 85316 nissens
wybrany samochód: 
Audi Q7 Van (4lb) 4.2 Fsi Quattro (2006.08-2010.05) 350km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator, chłodzenie silnika 85316 NISSENS

85316 Wentylator, chłodzenie silnika NISSENS
nissens 85316
Wentylator, chłodzenie silnika 85316
85316
nissens 85316 Wentylator, chłodzenie silnika
Wentylator, chłodzenie silnika 85316 nissens
Wentylator, chłodzenie silnika 85316 nissens
Wentylator, chłodzenie silnika 85316 nissens
Wentylator, chłodzenie silnika 85316 nissens
Wentylator, chłodzenie silnika 85316 nissens
Wentylator, chłodzenie silnika 85316 nissens
Wentylator, chłodzenie silnika 85316 nissens
236.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

85316

producent:

NISSENS

Status produktu: Normalny
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)
Moc znamionowa [W]96
Średnica [mm]325
Liczba łopatek wentylatora5
Napięcie [V]12
Ilość biegunów2
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającabez zintegrowanego regulatora
nr EAN5707286244061

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 85316 NISSENS

Wentylator chłodnicy P (z obudową) pasuje do: CITROEN BERLINGO, BERLINGO/MINIVAN, XSARA, XSARA PICASSO, XSARA/HATCHBACK, XSARA/KOMBI, PEUGEOT PARTNER, PARTNER ORIGIN 1.1-Electric 06.96-12.15
numery OEM:
CITROËN      1253.96
CITROËN      1253.A7
CITROËN      1308.V7
PEUGEOT      1253.96
PEUGEOT      1253.A7
PEUGEOT      1308.V7

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 85316 NISSENS w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.