Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 85401 nissens

Wentylator, chłodzenie silnika 85401 NISSENS

85401 Wentylator, chłodzenie silnika NISSENS
nissens 85401
Wentylator, chłodzenie silnika 85401
85401
nissens 85401 Wentylator, chłodzenie silnika
Wentylator, chłodzenie silnika 85401 nissens
Wentylator, chłodzenie silnika 85401 nissens
1,382.00 zł
Kup

przewidywany termin wysyłki: ?
5 szt. wysyłka Poniedziałek
5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

85401

producent:

NISSENS

Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)
Moc znamionowa [W] 252
Średnica [mm] 530
Liczba łopatek wentylatora 9
Napięcie [V] 12
Ilość biegunów 2
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez zintegrowanego regulatora
nr EAN 5707286244818

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 85401 NISSENS

Wentylator chłodnicy (z obudową) pasuje do: MERCEDES S (C215), S (W220, V220) 2.8-5.8 10.98-03.06

Wentylator, chłodzenie silnika 85401 ma zastosowanie do modeli samochodów

MERCEDES-BENZ

KLASA M, CLK, KLASA S, KLASA S coupe, KLASA C, KLASA C coupe, KLASA C T-Model

Numery OE Wentylator, chłodzenie silnika 85401 producenta NISSENS

MERCEDES-BENZ

2205000093, 2205000193, A2205000093

numery OEM:
MERCEDES-BENZ      2205000093
MERCEDES-BENZ      2205000193
MERCEDES-BENZ      A2205000093
zamienniki:
V30-01-0005
brak
VEMO
8EW 351 105-471
brak
BEHR HELLA SERVICE

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 85401 NISSENS w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.