Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Audi A6 C5 (4B2, 4B4) 2.8 (1997.10-2000.05) 180km » 85917 nissens
wybrany samochód: 
Audi A6 C5 (4b2, 4b4) 2.8 (1997.10-2000.05) 180km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator, chłodzenie silnika 85917 NISSENS

85917 Wentylator, chłodzenie silnika NISSENS
nissens 85917
Wentylator, chłodzenie silnika 85917
85917
nissens 85917 Wentylator, chłodzenie silnika
Wentylator, chłodzenie silnika 85917 nissens
751.00 zł
Kup

przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

85917

producent:

NISSENS

Status produktu: Normalny
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)
Moc znamionowa [W]300
Średnica [mm]385
Liczba łopatek wentylatora8
Napięcie [V]12
Ilość biegunów3
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaze zintegrowanym regulatorem
nr EAN5707286455054

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 85917 NISSENS

Wentylator chłodnicy (z obudową) pasuje do: FORD C-MAX II, FOCUS III, FOCUS III/HATCHBACK, FOCUS III/KOMBI, GRAND C-MAX 1.5D/1.6D 07.10-02.20
numery OEM:
FORD      1690946
FORD      1852732
FORD      1858189
FORD      2269553
FORD      8V618C607EB
FORD      8V618C607EC
FORD      8V618C607ED
FORD      8V618C607EE
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 85917 NISSENS w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.