Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 86037 nissens

Sprzęgło, wentylator chłodzenia 86037 NISSENS

86037 Sprzęgło, wentylator chłodzenia NISSENS
nissens 86037
Sprzęgło, wentylator chłodzenia 86037
86037
nissens 86037 Sprzęgło, wentylator chłodzenia
Sprzęgło, wentylator chłodzenia 86037 nissens
Sprzęgło, wentylator chłodzenia 86037 nissens
Sprzęgło, wentylator chłodzenia 86037 nissens
Sprzęgło, wentylator chłodzenia 86037 nissens
Sprzęgło, wentylator chłodzenia 86037 nissens
2,005.99 zł 1,985.93 zł
Kup
 

przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numer części:

86037

producent:

NISSENS

Liczba otworów do mocowania 4
Tryb pracy elektroniczny
Ogrzewanie/chłodzenie bez wentylatora
Materiał Stal
nr EAN 5707286392793

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Informacje serwisowe

Dodatkowe informacje o produkcie Sprzęgło, wentylator chłodzenia 86037 NISSENS

Sprzęgło wentylatora chłodnicy pasuje do: MAN TGA, TGS I, TGX I D2066LF01-D3876LF02 12.00-
numery OEM:
brak danych o numerach OEM

Zastosowanie Sprzęgło, wentylator chłodzenia 86037 NISSENS w samochodach:

zobacz instrukcję montażu 86037zobacz instrukcję montażu 86037

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.