Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Peugeot 3008 III (KA_, KB_, KC_) e-230 Long Range (KCZKZX) (2024-???) 231km » 86238 nissens
wybrany samochód: 
Peugeot 3008 Iii (ka_, Kb_, Kc_) E-230 Long Range (kczkzx) (2024-???) 231km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Sprzęgło wentylatora chodnicy 86238 NISSENS

86238 Sprzęgło wentylatora chodnicy NISSENS
nissens 86238
Sprzęgło wentylatora chodnicy 86238
86238
nissens 86238 Sprzęgło wentylatora chodnicy
Sprzęgło wentylatora chodnicy 86238 nissens
Sprzęgło wentylatora chodnicy 86238 nissens
Sprzęgło wentylatora chodnicy 86238 nissens
1,832.00 zł
Kup

przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

86238

producent:

NISSENS

Napięcie [V]24
Tryb pracyelektryczny
MateriałStal
MateriałAluminium
średnica zewnętrzna [mm]222
Liczba zestyków5
Liczba otworów do mocowania6

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Sprzęgło wentylatora chodnicy 86238 NISSENS

Sprzęgło wentylatora chłodnicy (ilość pinów: 5) EURO 6 pasuje do: MERCEDES ATEGO 3 OM934.911/OM934.913/OM936.910 04.13-
numery OEM:
MERCEDES-BENZ      9342000022
MERCEDES-BENZ      A9342000022

Zastosowanie Sprzęgło wentylatora chodnicy 86238 NISSENS w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.