Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Volvo FMX II 450 (2013-???) 450km » 86248 nissens
wybrany samochód: 
Volvo Fmx Ii 450 (2013-???) 450km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Sprzęgło wentylatora chodnicy 86248 NISSENS

86248 Sprzęgło wentylatora chodnicy NISSENS
nissens 86248
2,276.00 zł
Kup

przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

86248

producent:

NISSENS

Napięcie [V]24
Tryb pracyelektryczny
MateriałStal
MateriałAluminium
średnica zewnętrzna [mm]290
Liczba zestyków5
Liczba otworów do mocowania24

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Sprzęgło wentylatora chodnicy 86248 NISSENS

Sprzęgło wentylatora chłodnicy (ilość pinów: 6) EURO 6 pasuje do: DAF XF 106 MX-11320-MX-13390 10.12-
numery OEM:
DAF      1846014
DAF      1910613
DAF      2046260
DAF      2178414

Zastosowanie Sprzęgło wentylatora chodnicy 86248 NISSENS w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.