Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » rolka napinacza paska wieloklinowego » 0-N1438S optimal

Rolka napinająca paska wieloklinowego 0-N1438S OPTIMAL

0-N1438S Rolka napinająca paska wieloklinowego OPTIMAL
 

    Ocena:
numer części:

0-N1438S

producent:

OPTIMAL

Urządzenia napędzane agregat napędzany: alternator
Szerokość [mm] 27,5
średnica zewnętrzna [mm] 76
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez łącznika
Ilość żeber 6
nr EAN 4031185245692

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Rolka napinająca paska wieloklinowego 0-N1438S OPTIMAL

numery OEM:
OPEL      13 40 536
OPEL      13 40 547
OPEL      63 40 538
OPEL      90409783
OPEL      90528760
OPEL      92 02 550
SAAB      42 37 020
SAAB      47 50 220
VAUXHALL      90409783
VAUXHALL      90528760
VAUXHALL      92 02 550

Zastosowanie Rolka napinająca paska wieloklinowego 0-N1438S OPTIMAL w samochodach:

Klienci którzy zakupili ten produkt kupili również:

Rolka napinacza paska wieloklinowego


Rolka napinacza to jeden z elementów układu napinacza paska. Pasek taki napędza wiele urządzeń pomocniczych, takich jak pompa wody, alternator. Nieprawidłowo napięty pasek sprawia, że urządzenia pracują na zbyt niskich obrotach. Wskutek tego ograniczona jest wydajność alternatora. To zaś powoduje problemy z odpaleniem auta. Widać więc wyraźnie, jak ważny jest układ napinacza paska wieloklinowego. Awaria któregoś z jego elementów, również rolki, praktycznie uniemożliwia jazdę samochodem.
Usterki rolki napinacza dotyczą zazwyczaj wytarcia jej zewnętrznej powierzchni. W takiej sytuacji rolka nie pracuje z pełną wydajnością lub w niektórych przypadkach może całkowicie się zatrzymać. Uniemożliwi to uruchomienie silnika.

Sygnałem, że z rolkami napinacza paska wieloklinowego mogą być słyszalne piski w trakcie odpalania silnika. Sytuacja wymaga wykonania przeglądu układu napinacza i zazwyczaj kończy się wymianą uszkodzonego elementu. Zaleceniem jest jednak wymiana całego układu napinacza.

Dlatego też pierwsze objawy zużycia rolki napinacza, do których należą m.in. piski podczas odpalania silnika, wymagają dokonania przeglądu i zwykle wymiany elementu. Należy podkreślić, że w takich przypadkach zaleca się wymianę całego układu napinacza.