Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe Volvo V70 III (135) 2.4 D (2009.04-2010.12) 175km » BP-12163 optimal
wybrany samochód: 
Volvo V70 Iii (135) 2.4 D (2009.04-2010.12) 175km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Klocki hamulcowe - komplet BP-12163 OPTIMAL

BP-12163 Klocki hamulcowe - komplet OPTIMAL
optimal BP-12163
103.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: 2 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

24046, 24047, 24048

numer części:

BP-12163

producent:

OPTIMAL

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyOś przednia
Grubość [mm]18,8
Szerokość [mm]59,6
Typ układu hamulcowegoHamulce tarczowe
Styk ostrzegawczy o zużyciuz akustycznym czujnikiem zużycia
System hamulcowyAkebono
Długość [mm]131,9
nr EAN4058787125368

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet BP-12163 OPTIMAL

numery OEM:
MAZDA      G2YS2223Z
MAZDA      G2YS3323Z
MAZDA      G2YS3323ZA
MAZDA      G2YS3323ZB
MAZDA      G2YS3328Z
MAZDA      GJYE3323Z
MAZDA      GJYE3323ZA
MAZDA      GJYE3323ZB
MAZDA      GJYE3323ZC
MAZDA      GJYE3323ZD
MAZDA      GJYE3323ZE
MAZDA      GJYE3323ZF
MAZDA      GJYE3323ZG
MAZDA      GJYE3328Z
MAZDA      GJYE3328ZB
MAZDA      GJYE3328ZC
MAZDA      GJYE3328ZD
MAZDA      GJYE3328ZF
MAZDA      GJYF3323Z
MAZDA      GJYF3323ZA
MAZDA      GJYF3323ZB
MAZDA      GJYF3323ZC
MAZDA      GJYF3323ZD
MAZDA      GJYF3323ZE
MAZDA      GJYF3328Z
MAZDA      GJYF3328ZA
MAZDA      GJYF3328ZB
MAZDA      GJYF3328ZC
MAZDA      GJYF3328ZE
MAZDA      GJYG3323Z
MAZDA      GJYG3323ZA
MAZDA      GJYG3323ZB
MAZDA      GJYG3328Z
MAZDA      GJYG3328Z9C
MAZDA      GPYS3323ZA
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet BP-12163 OPTIMAL w samochodach:

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.