Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe Volkswagen CADDY III nadwozie wielkoprzestrzenne (MPV) (2KB, 2KJ, 2CB, 2.0 SDI (2004.03-2010.08) 70km » BP-12515 optimal
wybrany samochód: 
Volkswagen Caddy Iii Nadwozie Wielkoprzestrzenne (mpv) (2kb, 2kj, 2cb, 2.0 Sdi (2004.03-2010.08) 70km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Klocki hamulcowe - komplet BP-12515 OPTIMAL

BP-12515 Klocki hamulcowe - komplet OPTIMAL
optimal BP-12515
87.99 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: 1 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

24253

numer części:

BP-12515

producent:

OPTIMAL

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyOś tylna
Grubość [mm]18
Wysokość 1 [mm]52,3
Wysokość 2 [mm]54,4
Styk ostrzegawczy o zużyciubez styku zużycia
Styk ostrzegawczy o zużyciuprzygotowany dla wskaźnika zużycia
System hamulcowyATE-TEVES
Szerokość 1 [mm]122,5
nr EAN4058787128512

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet BP-12515 OPTIMAL

numery OEM:
MERCEDES-BENZ      005 420 51 20
MERCEDES-BENZ      0054200720
MERCEDES-BENZ      0054204220
MERCEDES-BENZ      0054204320
MERCEDES-BENZ      0054204920
MERCEDES-BENZ      0054205120
MERCEDES-BENZ      0054208120
MERCEDES-BENZ      006 420 13 20
MERCEDES-BENZ      0064206120
MERCEDES-BENZ      0074206120
MERCEDES-BENZ      0074208520
MERCEDES-BENZ      A 006 420 13 20
MERCEDES-BENZ      A0054200720
MERCEDES-BENZ      A0054204220
MERCEDES-BENZ      A0054204320
MERCEDES-BENZ      A0054204920
MERCEDES-BENZ      A0054205120
MERCEDES-BENZ      A0054208120
MERCEDES-BENZ      A0064206120
MERCEDES-BENZ      A0074206120
MERCEDES-BENZ      A0074208520
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet BP-12515 OPTIMAL w samochodach:

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.