Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe Toyota LAND CRUISER Softtop (_J4_) 4.2 4WD (FJ45_, FJ45R, FJ40_, FJ40R) (1974-1984) 137km » 10032 original imperium
wybrany samochód: 
Toyota Land Cruiser Softtop (_j4_) 4.2 4wd (fj45_, Fj45r, Fj40_, Fj40r) (1974-1984) 137km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Koło pasowe, wał korbowy 10032 ORIGINAL IMPERIUM

10032 Koło pasowe, wał korbowy ORIGINAL IMPERIUM
236.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Czwartek
1 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: 1 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

10032

Status produktu: Normalny
Średnica zewnętrzna 1 [mm]152
Ilość żeber5
Masa [g]2569
Średnica zewnętrzna 2 [mm]139
Średnica wewnętrzna [mm]29,9
Szerokość 1 [mm]46
Szerokość 2 [mm]33,8
nr EAN8033989013947

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 10032 ORIGINAL IMPERIUM

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 5) pasuje do: ALFA ROMEO 145, 146, 155, CITROEN JUMPER I, FIAT DUCATO, TEMPRA, TIPO, LANCIA DEDRA, DELTA II, PEUGEOT BOXER 1.4-2.0 04.89-04.02
numery OEM:
ALFA ROMEO      46413115
CITROËN      0515K4
CITROËN      515K4
FIAT      46413115
LANCIA      46413115
PEUGEOT      0515K4
PEUGEOT      515K4

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 10032 ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Opinie Klientów o Koło pasowe, wał korbowy 10032 ORIGINAL IMPERIUM:

2021-12-09
 5/5
Część zgodna z zamówieniem. Polecam tego sprzedawcę.

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.