Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 10517 original imperium

Koło pasowe, wał korbowy 10517 ORIGINAL IMPERIUM

10517 Koło pasowe, wał korbowy ORIGINAL IMPERIUM
405.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

10517

Ilość żeber 4
Masa [g] 2973
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 172,7
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 172
Średnica wewnętrzna [mm] 39,75
Szerokość 1 [mm] 62
nr EAN 8049926594394

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 10517 ORIGINAL IMPERIUM

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 4) pasuje do: MINI (R56), (R57), (R58), (R59), CLUBMAN (R55), CLUBVAN (R55), COUNTRYMAN (R60), PACEMAN (R61), TOYOTA AURIS, AVENSIS 1.6D/2.0D 05.09-12.18

Koło pasowe, wał korbowy 10517 ma zastosowanie do modeli samochodów

MINI

MINI, MINI CLUBMAN, MINI COUNTRYMAN, MINI coupe, MINI Roadster, MINI CLUB, MINI PACEMAN

TOYOTA

YARIS, YARIS VERSO, CELICA coupe, MR2 III, PREVIA II, RAV 4 II, PRIUS

Numery OE Koło pasowe, wał korbowy 10517 producenta ORIGINAL IMPERIUM

MINI

11238477129, 11238511320

TOYOTA

13470WA010, 13470WA011

numery OEM:
TOYOTA      13470WA010
TOYOTA      13470WA011
MINI      11238477129
MINI      11238511320
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 10517 ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Opinie Klientów o Koło pasowe, wał korbowy 10517 ORIGINAL IMPERIUM:

Piotr, miejska górka
2021-12-09
 5/5
Część zgodna z zamówieniem. Polecam tego sprzedawcę.

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.