Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 10341 original imperium

Koło pasowe, wał korbowy 10341 ORIGINAL IMPERIUM

10341 Koło pasowe, wał korbowy ORIGINAL IMPERIUM
823.01 zł
Kup

przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek
5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

10341

Ilość żeber 5
Masa [g] 4839
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 192
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 172
Średnica wewnętrzna [mm] 39,80
Szerokość 1 [mm] 76,6
nr EAN 8036017455306

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 10341 ORIGINAL IMPERIUM

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 5) pasuje do: BMW 1 (E81), 1 (E82), 1 (E87), 1 (E88), X1 (E84) 2.0D 03.07-06.15
numery OEM:
BMW      11234724814
BMW      11237803851
BMW      11237810458
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 10341 ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Opinie Klientów o Koło pasowe, wał korbowy 10341 ORIGINAL IMPERIUM:

2021-12-09
 5/5
Część zgodna z zamówieniem. Polecam tego sprzedawcę.

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.