Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » osłona przegubu Audi A1 (8X1, 8XK) 2.0 TFSI quattro (2012.03-2012.11) 256km » 36602 original imperium
wybrany samochód: 
Audi A1 (8x1, 8xk) 2.0 Tfsi Quattro (2012.03-2012.11) 256km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Osłona, wał napędowy 36602 ORIGINAL IMPERIUM

36602 Osłona, wał napędowy ORIGINAL IMPERIUM
17.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
3 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: 3 szt.
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

36602

Status produktu: Normalny
MateriałGuma
Wysokość [mm]138
Masa [g]120
Strona zabudowyOd strony koła
Średnica 1 [mm]26
Średnica 2 [mm]86
nr EAN8033989135366

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Osłona, wał napędowy 36602 ORIGINAL IMPERIUM

Osłona przegubu zewnątrz (fi: 26/86) (dł.138) (kpl.) pasuje do: HYUNDAI SONATA IV, TRAJET, RENAULT CLIO II, ESPACE II, ESPACE III, LAGUNA I, MEGANE I, MEGANE I CLASSIC 1.4-3.0 01.91-06.09
numery OEM:
RENAULT      7701469021
SAAB      4483517
HYUNDAI      4950838600

Zastosowanie Osłona, wał napędowy 36602 ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Opinie Klientów o Osłona, wał napędowy 36602 ORIGINAL IMPERIUM:

Dariusz, Ząbki
2022-08-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Tomasz, Milicz
2022-07-29
 5/5
Bez uwag.

Osłona przegubu


W większości współczesnych pojazdów w układzie napędowym posiada przeguby. Z reguły są to przeguby homo kinetyczne. Umożliwiają przekazanie napędu podczas pracy zawieszenia i przy skręconych kołach. Są trwałe i niezawodne. Pamiętać trzeba jednak o tym, że aby przegub pracowała właściwie, musi być odpowiednio nasmarowany i chroniony przed dostawaniem się do niego zanieczyszczeń. Do tego właśnie służą osłony przegubów.

Są to gumowe elementy, które znacząco przedłużają żywotność przegubu napędowego i zapewniają niezawodność układu napędowego. Brak osłon sprawiał, że smar był wyrzucany wskutek działania siły odśrodkowej oraz wypłukiwany przez wodę. Największe spustoszenie siały jednak dostające się do wnętrza płynne i stałe zanieczyszczenia, które powodowały korozję i szybkie zużycie elementów przegubu. Prawidłowo chroniony przegub jest w stanie wytrzymać kilkaset tysięcy kilometrów.

Pęknięta gumowa osłona przegubu jest łatwa do zauważenia podczas okresowych przeglądów lub innych prac w warsztacie. Warto działać natychmiast, gdyż zaniedbanie tej kwestii może pociągnąć za sobą konieczność drogiej naprawy. Jeśli w porę nie wykryto usterki, możemy usłyszeć stukanie przegubu podczas jazdy z obciążeniem przy skręconych kołach. Wówczas, sama wymiana przegubu niewiele już da.