Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » osłona przegubu » 72133 original imperium

Osłona, wał napędowy 72133 ORIGINAL IMPERIUM

72133 Osłona, wał napędowy ORIGINAL IMPERIUM
27.99 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
4 szt. wysyłka pojutrze

    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

72133

Masa [g] 91
Strona zabudowy Oś przednia
Materiał Guma
Strona zabudowy Od strony skrzyni biegów
Wysokość [mm] 91
Średnica 1 [mm] 19
Średnica 2 [mm] 58
nr EAN 8033989229157

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Osłona, wał napędowy 72133 ORIGINAL IMPERIUM

Osłona przegubu przód/wewnątrz (fi: 19/58) (dł.91) pasuje do: CITROEN C1, C1 II; MITSUBISHI COLT CZC VI, COLT VI; OPEL ADAM, CORSA D, CORSA D/HATCHBACK; PEUGEOT 107, 108 1.0-1.5 06.04-
numery OEM:
CITROËN      329809
CITROËN      329810
MITSUBISHI      3815A013
PEUGEOT      329809
PEUGEOT      329810
TOYOTA      044270D0S0
TOYOTA      044370D030
TOYOTA      044370D050
TOYOTA      044370H011
TOYOTA      044380H011
TOYOTA      44270D0S0
TOYOTA      44370D030
TOYOTA      44370D050
TOYOTA      44370H011
TOYOTA      44380H011

Zastosowanie Osłona, wał napędowy 72133 ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Opinie Klientów o Osłona, wał napędowy 72133 ORIGINAL IMPERIUM:

2022-07-29
 5/5
Bez uwag.
2022-08-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Osłona przegubu


W większości współczesnych pojazdów w układzie napędowym posiada przeguby. Z reguły są to przeguby homo kinetyczne. Umożliwiają przekazanie napędu podczas pracy zawieszenia i przy skręconych kołach. Są trwałe i niezawodne. Pamiętać trzeba jednak o tym, że aby przegub pracowała właściwie, musi być odpowiednio nasmarowany i chroniony przed dostawaniem się do niego zanieczyszczeń. Do tego właśnie służą osłony przegubów.

Są to gumowe elementy, które znacząco przedłużają żywotność przegubu napędowego i zapewniają niezawodność układu napędowego. Brak osłon sprawiał, że smar był wyrzucany wskutek działania siły odśrodkowej oraz wypłukiwany przez wodę. Największe spustoszenie siały jednak dostające się do wnętrza płynne i stałe zanieczyszczenia, które powodowały korozję i szybkie zużycie elementów przegubu. Prawidłowo chroniony przegub jest w stanie wytrzymać kilkaset tysięcy kilometrów.

Pęknięta gumowa osłona przegubu jest łatwa do zauważenia podczas okresowych przeglądów lub innych prac w warsztacie. Warto działać natychmiast, gdyż zaniedbanie tej kwestii może pociągnąć za sobą konieczność drogiej naprawy. Jeśli w porę nie wykryto usterki, możemy usłyszeć stukanie przegubu podczas jazdy z obciążeniem przy skręconych kołach. Wówczas, sama wymiana przegubu niewiele już da.