Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat Mazda 323 S IV (BG) 1.6 16V (BG6S) (1989.08-1996.10) 88km » 90059 original imperium
wybrany samochód: 
Mazda 323 S Iv (bg) 1.6 16v (bg6s) (1989.08-1996.10) 88km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Korpus termostatu 90059 ORIGINAL IMPERIUM

90059 Korpus termostatu ORIGINAL IMPERIUM
75.01 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

90059

Status produktu: Normalny
dla numeru OE1198060
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz termostatem
Masa [g]356
nr EAN8040250497634

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Korpus termostatu 90059 ORIGINAL IMPERIUM

Obudowa termostatu pasuje do: FORD C-MAX, FIESTA III, FIESTA IV, FOCUS C-MAX, FOCUS I, FOCUS II, GALAXY II, MONDEO IV, S-MAX, TOURNEO CONNECT, TRANSIT CONNECT 1.8D 03.89-06.15
numery OEM:
FORD      1086282
FORD      1148329
FORD      1198060
FORD      2S4Q9K478AD

Zastosowanie Korpus termostatu 90059 ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.