Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » silnik » uszczelki » uszczelka pokrywy zaworów Alfa Romeo AR 8 Platforma / podwozie (280_) 2.5 D (280) (1986.09-1989.12) 75km » JN693 payen (federal mogul)
wybrany samochód: 
Alfa Romeo Ar 8 Platforma / Podwozie (280_) 2.5 D (280) (1986.09-1989.12) 75km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Uszczelka, pokrywa głowicy cylindrów JN693 PAYEN (FEDERAL MOGUL)

JN693 Uszczelka, pokrywa głowicy cylindrów PAYEN (FEDERAL MOGUL)
payen JN693
Uszczelka, pokrywa głowicy cylindrów JN693
JN693
19.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
5 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

JN693

Status produktu: Normalny
Rodzaj uszczelnieniauszczelka metalowo-włóknowa

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Uszczelka, pokrywa głowicy cylindrów JN693 PAYEN (FEDERAL MOGUL)

Uszczelka pokrywy zaworów pasuje do: CHEVROLET ASTRA, DAEWOO ARANOS, ESPERO, LEGANZA, LEMANS, PRINCE, OPEL ASCONA C, ASTRA F, ASTRA F/KOMBI, CALIBRA A, FRONTERA A SPORT 1.6-2.0 03.82-12.11
numery OEM:
OPEL      638192
OPEL      638646
OPEL      638649
OPEL      638721
OPEL      638725
OPEL      90220309
OPEL      90324263
OPEL      90412303

Zastosowanie Uszczelka, pokrywa głowicy cylindrów JN693 PAYEN (FEDERAL MOGUL) w samochodach:

Uszczelka pokrywy głowicy


Jeśli uszczelka pokrywy zaworów, która uległa zużyciu nie zostanie w porę wymieniona na nową, może doprowadzić to do zaburzenia procesu spalania, szybszego zużycia komponentów lub nieprawidłowej pracy jednostki napędowej. Wszystko to jest efektem obniżania się poziomu oleju. Warto więc dmuchać na zimne i posiadać zapasową uszczelkę przeznaczoną do samochodu, jakim się poruszamy. Pamiętajmy przy tym, że wymiana uszczelki pokrywy głowicy nie jest sprawą skomplikowaną i drogą, nie zajmuje też wiele czasu.

Uszczelka zabezpiecza miejsce styku mechanizmu sterowania zaworami z pokrywą zaworów. Dzięki szczelnemu połączeniu olej nie wydostaje się na zewnątrz. Uszczelniacze produkuje się najczęściej z gumy, rzadziej z korka. Z tego względu, elementy te wskutek oddziaływania na nie ekstremalnie wysokiej temperatury z czasem ulegają zużyciu.

Obserwuje się wówczas wycieki w górnej części jednostki napędowej. Jeśli silnik "poci się", uszczelkę należy natychmiast wymienić, pamiętając jednocześnie, że po wymianie trzeba skontrolować i ewentualnie uzupełnić poziom oleju w silniku.

Czynnikiem stojącym za zużyciem uszczelek pokrywy zaworów jest przede wszystkim wysoka temperatura oraz czas. Wszystkie materiały, zwłaszcza guma, z czasem się starzeją, a ich właściwości ulegają stopniowemu pogorszeniu.