Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 7.02318.01.0 pierburg

Zawór 7.02318.01.0 PIERBURG

7.02318.01.0 Zawór PIERBURG
pierburg 7.02318.01.0
Zawór 7.02318.01.0
87.99 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numer części:

7.02318.01.0

producent:

PIERBURG

Rodzaj zaworu zawór przełączający
Tryb pracy elektryczny
Napięcie [V] 12
Techniczny numer informacyjny SI 0100
nr EAN 4028977626586

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Informacje serwisowe

Dodatkowe informacje o produkcie Zawór 7.02318.01.0 PIERBURG

Elektryczny zawór sterujący (12V) pasuje do: BMW 1 (E81), 1 (E82), 1 (E87), 1 (E88), 1 (F20), 1 (F21), 2 (F22, F87), 3 (E36), 3 (E46), 3 (E90), 3 (E91), 3 (E92), 3 (E93), 3 (F30, F80) 1.6-6.6 09.93-
numery OEM:
BMW      0 396 414
BMW      1 742 712
BMW      11 74 0 396 414
BMW      11 74 1 742 712
BMW      11 74 7 810 831
BMW      7 810 831
LAND ROVER      YDJ100000
zamienniki:
7.22341.00.0
brak
PIERBURG
7.28170.00.0
brak
PIERBURG
XELV12
brak
QUINTON

Zastosowanie Zawór 7.02318.01.0 PIERBURG w samochodach:

zobacz instrukcję montażu 7.02318.01.0zobacz instrukcję montażu 7.02318.01.0

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.