Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Mazda 323 III sedan (BF) 1.6 GT Turbo (BFMP) (1985.10-1991.11) 140km » 7.02318.01.0 pierburg
wybrany samochód: 
Mazda 323 Iii Sedan (bf) 1.6 Gt Turbo (bfmp) (1985.10-1991.11) 140km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Zawór 7.02318.01.0 PIERBURG

7.02318.01.0 Zawór PIERBURG
pierburg 7.02318.01.0
Zawór 7.02318.01.0
7.02318.01.0
pierburg 7.02318.01.0 Zawór
84.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

7.02318.01.0

producent:

PIERBURG

Status produktu: Normalny
Rodzaj zaworuzawór przełączający
Tryb pracyelektryczny
Napięcie [V]12
Techniczny numer informacyjnySI 0100

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Informacje serwisowe
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Zawór 7.02318.01.0 PIERBURG

Elektryczny zawór sterujący (12V) pasuje do: BMW 1 (E81), 1 (E82), 1 (E87), 1 (E88), 1 (F20), 1 (F21), 2 (F22, F87), 3 (E36), 3 (E46), 3 (E90), 3 (E91), 3 (E92), 3 (E93), 3 (F30, F80) 1.6-6.6 09.93-
numery OEM:
BMW      0 396 414
BMW      1 742 712
BMW      11 74 0 396 414
BMW      11 74 1 742 712
BMW      11 74 7 810 831
BMW      7 810 831
LAND ROVER      YDJ100000
zamienniki:
7.22341.00.0
brak
PIERBURG
7.28170.00.0
brak
PIERBURG
XELV12
brak
QUINTON

Zastosowanie Zawór 7.02318.01.0 PIERBURG w samochodach:

zobacz instrukcję montażu 7.02318.01.0zobacz instrukcję montażu 7.02318.01.0

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.