Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe Volvo FMX III 500 (2020-???) 500km » 2741.02 roadhouse
wybrany samochód: 
Volvo Fmx Iii 500 (2020-???) 500km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Klocki hamulcowe - komplet 2741.02 ROADHOUSE

2741.02 Klocki hamulcowe - komplet ROADHOUSE
77.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: 1 szt.
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numery handlowe:

23521, 23522, 23523, D823-7696, PSX274102

numer części:

2741.02

producent:

ROADHOUSE

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyOś tylna
Ciężar [kg]0,61
System hamulcowySumitomo
Oznaczenie kontrolneE990R-01118/273
Długość [mm]78,5
Wysokość 1 [mm]55,5
Wysokość 2 [mm]51,9
Grubość [mm]14
Styk ostrzegawczy o zużyciuze stykiem zużycia
Ilość wskaźników zużycia okładzin [na oś]2
nr EAN8427975267764

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet 2741.02 ROADHOUSE

numery OEM:
TOYOTA      04466-20090
TOYOTA      04466-52010
TOYOTA      04466-52030
TOYOTA      04466-52040
TOYOTA      04466-52050
TOYOTA      0446620090
TOYOTA      0446652010
TOYOTA      0446652020
TOYOTA      0446652030
TOYOTA      0446652040
TOYOTA      0446652050
TOYOTA      0446652060
TOYOTA      446620090
TOYOTA      446652010
TOYOTA      446652020
TOYOTA      446652030
TOYOTA      446652040
TOYOTA      446652050
TOYOTA      446652060
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet 2741.02 ROADHOUSE w samochodach:

Opinie Klientów o Klocki hamulcowe - komplet 2741.02 ROADHOUSE:

Mateusz, Warszawa
2022-10-03
 5/5
Bardzo dobrej jakości klocki.
Bogusław, Łódź
2022-10-10
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.