Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe Audi A8 D2 (4D2, 4D8) 3.3 TDI quattro (2000.06-2002.09) 224km » 2150015 sasic
wybrany samochód: 
Audi A8 D2 (4d2, 4d8) 3.3 Tdi Quattro (2000.06-2002.09) 224km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Koło pasowe, wał korbowy 2150015 SASIC

2150015 Koło pasowe, wał korbowy SASIC
208.01 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Wtorek
1 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 1 szt.
 
    Ocena:
numer części:

2150015

producent:

SASIC

Status produktu: Normalny
Średnica [mm]149
Ilość żeber6
dla numeru OE0515R4
nr EAN3660872391308

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 2150015 SASIC

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 6) pasuje do: CITROEN C2, C3 I, C4, C4 I, PEUGEOT 307 1.4-2.0D 08.00-11.14
numery OEM:
CITROËN      0515R4
PEUGEOT      0515R4

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 2150015 SASIC w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.