Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe Mitsubishi L200 / TRITON Platforma / podwozie (KA_T, KB_T) 2.5 DI-D (KA4T) (2007.08-2015.12) 128km » 2150028 sasic
wybrany samochód: 
Mitsubishi L200 / Triton Platforma / Podwozie (ka_t, Kb_t) 2.5 Di-d (ka4t) (2007.08-2015.12) 128km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Koło pasowe, wał korbowy 2150028 SASIC

2150028 Koło pasowe, wał korbowy SASIC
sasic 2150028

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

2150028

producent:

SASIC

Status produktu: Normalny
Średnica [mm]140
Średnica [mm]160
Ilość żeber4
Ilość żeber6
dla numeru OE9677608180
nr EAN3660872425058

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 2150028 SASIC

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 4, 6) pasuje do: CITROEN JUMPER II, FIAT DUCATO, FORD TOURNEO CUSTOM V362, TRANSIT, TRANSIT CUSTOM V362, TRANSIT TOURNEO, PEUGEOT BOXER 2.2D 04.06-
numery OEM:
CITROËN      0515S9
CITROËN      0515T1
CITROËN      9677608180
FORD      1386188
FORD      1539837
FORD      1723700
PEUGEOT      0515S9
PEUGEOT      0515T1
PEUGEOT      9677608180

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 2150028 SASIC w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.