Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe Iveco DAILY II Platforma / podwozie 35-10 (12971112, 12971212, 12971312, 12971317, 12976112,... (1989.01-1996.12) 103km » 2154013 sasic
wybrany samochód: 
Iveco Daily Ii Platforma / Podwozie 35-10 (12971112, 12971212, 12971312, 12971317, 12976112,... (1989.01-1996.12) 103km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Koło pasowe, wał korbowy 2154013 SASIC

2154013 Koło pasowe, wał korbowy SASIC
sasic 2154013
Koło pasowe, wał korbowy 2154013
2154013
sasic 2154013 Koło pasowe, wał korbowy
249.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek
1 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

2154013

producent:

SASIC

Status produktu: Normalny
Średnica [mm]146
Ilość żeber6
dla numeru OE8200802664
nr EAN3660872391346

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 2154013 SASIC

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 6) pasuje do: NISSAN INTERSTAR, PRIMASTAR, OPEL MOVANO A, VIVARO A, RENAULT AVANTIME, ESPACE III, LAGUNA II, MASTER II, TRAFIC II, VEL SATIS 2.2D/2.5D 12.97-
numery OEM:
OPEL      4401782
OPEL      4411109
OPEL      4418764
OPEL      4430600
OPEL      4430728
OPEL      4433562
OPEL      4506031
RENAULT      8200195546
RENAULT      8200207436
RENAULT      8200468081
RENAULT      8200664348
RENAULT      8200802664

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 2154013 SASIC w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.