Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe Audi A8 D4 (4H2, 4H8, 4HC, 4HL) 3.0 TDI quattro (2015.05-2018.01) 262km » 2156049 sasic
wybrany samochód: 
Audi A8 D4 (4h2, 4h8, 4hc, 4hl) 3.0 Tdi Quattro (2015.05-2018.01) 262km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Koło pasowe, wał korbowy 2156049 SASIC

2156049 Koło pasowe, wał korbowy SASIC
sasic 2156049
Koło pasowe, wał korbowy 2156049
2156049
sasic 2156049 Koło pasowe, wał korbowy
Koło pasowe, wał korbowy 2156049 sasic
Koło pasowe, wał korbowy 2156049 sasic

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

2156049

producent:

SASIC

Status produktu: Normalny
Średnica [mm]130
Ilość żeber6
dla numeru OE134700D010
nr EAN3660872421036

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 2156049 SASIC

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 6) pasuje do: TOYOTA AVENSIS, CELICA, COROLLA VERSO, MR2 III, RAV 4 II 1.8 08.99-03.09
numery OEM:
TOYOTA      134700D010
TOYOTA      1347022021

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 2156049 SASIC w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.