Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe Audi A6 C5 Avant (4B5, 4B6) 1.9 TDI (1998.02-2001.04) 110km » 2156058 sasic
wybrany samochód: 
Audi A6 C5 Avant (4b5, 4b6) 1.9 Tdi (1998.02-2001.04) 110km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Koło pasowe, wał korbowy 2156058 SASIC

2156058 Koło pasowe, wał korbowy SASIC
sasic 2156058
Koło pasowe, wał korbowy 2156058
2156058
sasic 2156058 Koło pasowe, wał korbowy
Koło pasowe, wał korbowy 2156058 sasic
Koło pasowe, wał korbowy 2156058 sasic
150.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: 2 szt.
 
    Ocena:
numer części:

2156058

producent:

SASIC

Status produktu: Normalny
Średnica [mm]143
Ilość żeber7
dla numeru OE1347028020
nr EAN3660872432674

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 2156058 SASIC

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 7) pasuje do: TOYOTA ALLION I, AVENSIS, AVENSIS VERSO, CALDINA, CAMRY, GAIA, HARRIER, HIGHLANDER / KLUGER, ISIS, MARK X ZIO I, NOAH/VOXY 2.0/2.4/3.0 02.00-
numery OEM:
TOYOTA      1347028020

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 2156058 SASIC w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.