Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 2156058 sasic

Koło pasowe, wał korbowy 2156058 SASIC

2156058 Koło pasowe, wał korbowy SASIC
sasic 2156058
Koło pasowe, wał korbowy 2156058
2156058
sasic 2156058 Koło pasowe, wał korbowy
Koło pasowe, wał korbowy 2156058 sasic
Koło pasowe, wał korbowy 2156058 sasic
132.00 zł
cena zawiera vat 23%
taniej niż na allegro o 8.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Poniedziałek:7 szt.

    Ocena:
numer części:

2156058

dostawca:

SASIC

Średnica [mm] 143
Ilość żeber 7
dla numeru OE 1347028020
nr EAN 3660872432674

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 2156058 SASIC

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 7) pasuje do: TOYOTA ALLION I, AVENSIS, AVENSIS VERSO, CALDINA, CAMRY, GAIA, HARRIER, HIGHLANDER / KLUGER, ISIS, MARK X ZIO I, NOAH/VOXY 2.0/2.4/3.0 02.00-

Koło pasowe, wał korbowy 2156058 ma zastosowanie do modeli samochodów

TOYOTA

YARIS, YARIS VERSO, CELICA coupe, MR2 III, PREVIA II, RAV 4 II, PRIUS

Numery OE Koło pasowe, wał korbowy 2156058 producenta SASIC

TOYOTA

1347028020

numery OEM:
TOYOTA      1347028020

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 2156058 SASIC w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.