Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » osłona przegubu » 2933203 sasic

Zestaw osłon, wał napędowy 2933203 SASIC

2933203 Zestaw osłon, wał napędowy SASIC
sasic 2933203
Zestaw osłon, wał napędowy 2933203
2933203
sasic 2933203 Zestaw osłon, wał napędowy
37.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

2933203

producent:

SASIC

Strona zabudowy Od strony koła
Materiał Termoplast
Jednostka ilości Komplet
dla numeru OE 329320
nr EAN 3660872307415

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Zestaw osłon, wał napędowy 2933203 SASIC

Osłona przegubu zewnątrz (fi: 35,5/81) (dł.113) (kpl.) pasuje do: CITROEN BERLINGO, BERLINGO/MINIVAN, C15/MINIVAN, C3 I, C3 PICASSO, C3 PLURIEL, C4, C4 I, DS3, XSARA 1.0-Electric 04.93-

Zestaw osłon, wał napędowy 2933203 ma zastosowanie do modeli samochodów

PEUGEOT

206, 607, 206 CC, 307, 307 SW, BOXER, 807

CITROËN

XSARA PICASSO, JUMPY I, C5 I, C5 I Break, C3 I, JUMPER I, C8

FIAT

MULTIPLA, STRADA, PUNTO, DOBLO, STILO, DUCATO, ULYSSE

Numery OE Zestaw osłon, wał napędowy 2933203 producenta SASIC

PEUGEOT

329320

CITROËN

329320

FIAT

46308542

numery OEM:
CITROËN      329320
FIAT      46308542
PEUGEOT      329320

Zastosowanie Zestaw osłon, wał napędowy 2933203 SASIC w samochodach:

Osłona przegubu


W większości współczesnych pojazdów w układzie napędowym posiada przeguby. Z reguły są to przeguby homo kinetyczne. Umożliwiają przekazanie napędu podczas pracy zawieszenia i przy skręconych kołach. Są trwałe i niezawodne. Pamiętać trzeba jednak o tym, że aby przegub pracowała właściwie, musi być odpowiednio nasmarowany i chroniony przed dostawaniem się do niego zanieczyszczeń. Do tego właśnie służą osłony przegubów.

Są to gumowe elementy, które znacząco przedłużają żywotność przegubu napędowego i zapewniają niezawodność układu napędowego. Brak osłon sprawiał, że smar był wyrzucany wskutek działania siły odśrodkowej oraz wypłukiwany przez wodę. Największe spustoszenie siały jednak dostające się do wnętrza płynne i stałe zanieczyszczenia, które powodowały korozję i szybkie zużycie elementów przegubu. Prawidłowo chroniony przegub jest w stanie wytrzymać kilkaset tysięcy kilometrów.

Pęknięta gumowa osłona przegubu jest łatwa do zauważenia podczas okresowych przeglądów lub innych prac w warsztacie. Warto działać natychmiast, gdyż zaniedbanie tej kwestii może pociągnąć za sobą konieczność drogiej naprawy. Jeśli w porę nie wykryto usterki, możemy usłyszeć stukanie przegubu podczas jazdy z obciążeniem przy skręconych kołach. Wówczas, sama wymiana przegubu niewiele już da.