Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe Ford Usa F-150 6.2 (2011.01-???) 416km » 9001808 sasic
wybrany samochód: 
Ford Usa F-150 6.2 (2011.01-???) 416km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Koło pasowe, wał korbowy 9001808 SASIC

9001808 Koło pasowe, wał korbowy SASIC
sasic 9001808
Koło pasowe, wał korbowy 9001808

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

9001808

producent:

SASIC

Status produktu: Normalny
Średnica [mm]166,5
Ilość żeber6
Ilość żeber4
dla numeru OE11237805696
nr EAN3660872363114

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 9001808 SASIC

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 4, 6) pasuje do: BMW 1 (E87), 3 (E46), 3 (E90), 3 (E91), 5 (E60), 5 (E61), X3 (E83) 2.0D 09.01-06.12
numery OEM:
BMW      11237787304
BMW      11237790921
BMW      11237793882
BMW      11237801977
BMW      11237805696

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 9001808 SASIC w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.