Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator » sworzeń wahacza i przeguby » sworzeń wahacza Honda CIVIC VI sedan (EJ, EK, SO) 1.6 VTi (EK4, SO4) (1995.11-2001.02) 160km » 51183 sidem
wybrany samochód: 
Honda Civic Vi Sedan (ej, Ek, So) 1.6 Vti (ek4, So4) (1995.11-2001.02) 160km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Sworzeń wahacza 51183 SIDEM

51183 Sworzeń wahacza SIDEM
36.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
3 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: 3 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

51183

producent:

SIDEM

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyOś przednia, na dole
Zbieżność stożka/
Wymiar stożka [mm]18
średnica zewnętrzna [mm]42,7
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnegoR10036
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającawymagane narzędzie specjalne do montażu
nr EAN5413978126347

Sworzeń wahacza


Sworzeń wahacza jest bardzo ważnym elementem układu zawieszenia. To kulowy przegub, którego zadaniem jest prowadzenie kół w odpowiedniej pozycji przez wahacze. Umożliwia on również skręcanie. W trakcie eksploatacji wskutek naturalnego zużycia mogą powstawać luzy, których zlekceważenie może doprowadzić do potencjalnie niebezpiecznej sytuacji.

Ten element musi zatem charakteryzować się wysoką odpornością i niezawodnością. Producenci dokładają wszelkich starań, by sworznie wahacza spełniały wszelkie standardy wytrzymałościowe. O tym, że sworznie ulegają zużyciu, użytkownika mogą poinformować następujące objawy: stuki słyszalne w czasie jazdy i zlokalizowane w okolicy wahacza; gorsze prowadzenie samochodu (koła nie reagują na ruch kierownicy przy małych skrętach lub reagują z opóźnieniem albo wyczuwalny jest opór); występują luzy zawieszenia (da się je zauważyć, a nawet usłyszeć).

Skutki zaniedbań będą różne w przypadku różnych konstrukcji zawieszenia. Rozwiązanie wielowahaczowe, w razie awarii uchroni użytkownika przed całkowitą zmianą pozycji koła. W przypadku zawieszenia jednowahaczowego, po wypięciu się sworznia koło może nawet wyskoczyć z osi i ustawić się poziomo. Dlatego ważne jest reagowanie z wyprzedzeniem i wymiana sworznia już przy pierwszych objawach.