Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » 12 93 2911 swag autoteile gmbh

Filtr oleju 12 93 2911 SWAG Autoteile GmbH

12 93 2911 Filtr oleju SWAG Autoteile GmbH
 

    Ocena:
numer części:

12 93 2911

Rodzaj filtra Wkład filtra
Wysokość [mm] 55
Średnica wewnętrzna [mm] 17,0
średnica zewnętrzna [mm] 53,0
Średnica pierścienia uszczelniającego 60
Średnica zewnętrzna pierścienia uszczelniającego 67
Ciężar [kg] 0,018
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pierścieniem uszczelniającym
nr EAN 4044688576040

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 12 93 2911 SWAG Autoteile GmbH

numery OEM:
SMART      0003041V004
SMART      0003041V004000000
SMART      0008034V001
SMART      0008034V001000000
SMART      0019727V001
SMART      0019727V001000000
SMART      160 184 02 25
SMART      660 184 00 25
SMART      660 184 00 25 S1
SMART      A0003041V004
SMART      A0003041V004000000
SMART      A0008034V001
SMART      A0008034V001000000
SMART      A0019727V001
SMART      A0019727V001000000
SMART      A160 184 02 25

Zastosowanie Filtr oleju 12 93 2911 SWAG Autoteile GmbH w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.