Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe Opel COMBO Furgon/minivan 1.3 CDTI 16V (2005.08-???) 69km » 55 93 3640 swag autoteile gmbh
wybrany samochód: 
Opel Combo Furgon/minivan 1.3 Cdti 16v (2005.08-???) 69km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Koło pasowe, wał korbowy 55 93 3640 SWAG Autoteile GmbH

55 93 3640 Koło pasowe, wał korbowy SWAG Autoteile GmbH
swag 55 93 3640
Koło pasowe, wał korbowy 55 93 3640
55 93 3640
swag 55 93 3640 Koło pasowe, wał korbowy
Koło pasowe, wał korbowy 55 93 3640 swag
Koło pasowe, wał korbowy 55 93 3640 swag
Koło pasowe, wał korbowy 55 93 3640 swag
Koło pasowe, wał korbowy 55 93 3640 swag
292.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: 1 szt.
 
    Ocena:
numer części:

55 93 3640

Status produktu: Normalny
Szerokość [mm]37,0
Średnica wewnętrzna [mm]23,0
średnica zewnętrzna [mm]156,0
Ciężar [kg]2,02
Ilość żeber5
Parametr6PK
nr EAN4044688336408

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 55 93 3640 SWAG Autoteile GmbH

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 5) pasuje do: VOLVO S60 I, S80 I, V70 II, V70 III, XC70 I, XC90 I 2.4D 01.01-12.12
numery OEM:
VOLVO      30637335
VOLVO      30731865
VOLVO      8642368

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 55 93 3640 SWAG Autoteile GmbH w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.