Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Audi A5 kabriolet (F57, F5E) 50 TDI quattro (2016.11-2019.12) 286km » 90 93 0091 swag autoteile gmbh
wybrany samochód: 
Audi A5 Kabriolet (f57, F5e) 50 Tdi Quattro (2016.11-2019.12) 286km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 90 93 0091 SWAG Autoteile GmbH

90 93 0091 Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny SWAG Autoteile GmbH
49.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
5/5 (3 oceny)
numer części:

90 93 0091

Status produktu: Normalny
Długość [mm]193
Gwint wewnętrzny [mm]M16 x 1,5
Gwint zewn. [mm]M16 x 1,5
Strona zabudowyOś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg]0,54
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz nakrętką
nr EAN4044688551542

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 90 93 0091 SWAG Autoteile GmbH

Drążek kierowniczy wzdłużny (L-193mm) pasuje do: HYUNDAI SANTA FÉ II, SANTA FÉ III, SANTA FÉ III/SUV, SANTA FÉ II/SUV 2.0D-2.7 11.05-
numery OEM:
HYUNDAI      57724-2B000

Zastosowanie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 90 93 0091 SWAG Autoteile GmbH w samochodach:

Opinie Klientów o Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 90 93 0091 SWAG Autoteile GmbH:

2024-01-14
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-01-28
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-01-28
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.