Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat Renault MEGANE Scénic (JA0/1_) 1.6 i (JA0L) (1997.01-1999.09) 75km » D2M008TT thermotec
wybrany samochód: 
Renault Megane Scénic (ja0/1_) 1.6 I (ja0l) (1997.01-1999.09) 75km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Termostat środka chłodzącego D2M008TT THERMOTEC

D2M008TT Termostat środka chłodzącego THERMOTEC
thermotec D2M008TT
Termostat środka chłodzącego D2M008TT
D2M008TT
63.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

D2M008TT

producent:

THERMOTEC

Temperatura otwarcia [°c]87

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat środka chłodzącego D2M008TT THERMOTEC

Termostat środka chłodzącego
numery OEM:
CHRYSLER      05080146AA
CHRYSLER      05080146AB
CHRYSLER      5080146AA
CHRYSLER      5080146AB
MERCEDES-BENZ      6112000215
MERCEDES-BENZ      6112000715
MERCEDES-BENZ      6112030475
MERCEDES-BENZ      6112030575
MERCEDES-BENZ      6112031575
MERCEDES-BENZ      6112031975
MERCEDES-BENZ      6462001215
MERCEDES-BENZ      A611 203 04 75
MERCEDES-BENZ      A611 203 05 75
MERCEDES-BENZ      A611 203 19 75
MERCEDES-BENZ      A6112000215
MERCEDES-BENZ      A6112000715
MERCEDES-BENZ      A6112031575
MERCEDES-BENZ      A6462001215

Zastosowanie Termostat środka chłodzącego D2M008TT THERMOTEC w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.
 

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.