Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat Saab 9-5 Kombi (YS3E) 2.0 t (2000.07-2001.07) 185km » D2M008TT thermotec
wybrany samochód: 
Saab 9-5 Kombi (ys3e) 2.0 T (2000.07-2001.07) 185km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Termostat środka chłodzącego D2M008TT THERMOTEC

D2M008TT Termostat środka chłodzącego THERMOTEC
thermotec D2M008TT
Termostat środka chłodzącego D2M008TT
D2M008TT
67.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

D2M008TT

producent:

THERMOTEC

Temperatura otwarcia [°c]87

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat środka chłodzącego D2M008TT THERMOTEC

Termostat środka chłodzącego
numery OEM:
CHRYSLER      05080146AA
CHRYSLER      05080146AB
CHRYSLER      5080146AA
CHRYSLER      5080146AB
MERCEDES-BENZ      6112000215
MERCEDES-BENZ      6112000715
MERCEDES-BENZ      6112030475
MERCEDES-BENZ      6112030575
MERCEDES-BENZ      6112031575
MERCEDES-BENZ      6112031975
MERCEDES-BENZ      6462001215
MERCEDES-BENZ      A611 203 04 75
MERCEDES-BENZ      A611 203 05 75
MERCEDES-BENZ      A611 203 19 75
MERCEDES-BENZ      A6112000215
MERCEDES-BENZ      A6112000715
MERCEDES-BENZ      A6112031575
MERCEDES-BENZ      A6462001215

Zastosowanie Termostat środka chłodzącego D2M008TT THERMOTEC w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.