Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Hyundai TUCSON (NX4E, NX4A) 1.6 CRDi HTRAC (2020-???) 136km » D8B004TT thermotec
wybrany samochód: 
Hyundai Tucson (nx4e, Nx4a) 1.6 Crdi Htrac (2020-???) 136km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator chłodnicy silnika D8B004TT THERMOTEC

D8B004TT Wentylator chłodnicy silnika THERMOTEC
thermotec D8B004TT
Wentylator chłodnicy silnika D8B004TT
D8B004TT
478.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

D8B004TT

producent:

THERMOTEC

Napięcie [V]12
Moc znamionowa [W]390
Średnica 1/Średnica 2 [mm]420
Średnica [mm]420
Ogrzewanie/chłodzeniePojedynczy wentylator
Liczba zestyków3
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2z ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)
Liczba łopatek wentylatora6

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator chłodnicy silnika D8B004TT THERMOTEC

Wentylator chłodnicy silnika
numery OEM:
BMW      1436260
BMW      17111436260
BMW      17111436261
BMW      17111437713
BMW      17111438577
BMW      17117503761
BMW      17117503762
BMW      17117503763
BMW      17117510085
BMW      17117510086
BMW      17117510617
BMW      17117516813
BMW      17117525508
BMW      17117561757
BMW      17117790895
BMW      17117801422
BMW      64546905076
BMW      64546988913
BMW      7510617
BMW      7525508
BMW      7561757
zamienniki:
0646746
brak
VAN WEZEL

Zastosowanie Wentylator chłodnicy silnika D8B004TT THERMOTEC w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.