Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Citroën XM (Y3) 2.1 TD 12V (1989.05-1994.06) 109km » D8F017TT thermotec
wybrany samochód: 
Citroën Xm (y3) 2.1 Td 12v (1989.05-1994.06) 109km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator chłodnicy silnika D8F017TT THERMOTEC

D8F017TT Wentylator chłodnicy silnika THERMOTEC
thermotec D8F017TT
Wentylator chłodnicy silnika D8F017TT
D8F017TT
233.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 1 szt.
 
    Ocena:
numer części:

D8F017TT

producent:

THERMOTEC

Napięcie [V]12
Moc znamionowa [W]300
Średnica [mm]385
Wyposażenie pojazdudla pojazdów z klimatyzacją
Liczba zestyków2
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2z ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)
Liczba łopatek wentylatora7

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator chłodnicy silnika D8F017TT THERMOTEC

Wentylator chłodnicy silnika
numery OEM:
CITROËN      1253 P4
CITROËN      1253P3
CITROËN      1253Q9
CITROËN      1253R3
CITROËN      1614157180
CITROËN      1616307580
CITROËN      1616316680
CITROËN      1674057580
CITROËN      51780703
CITROËN      52017914
FIAT      0000052017914
FIAT      0000052119665
FIAT      1253Q9
FIAT      1253R3
FIAT      1616307580
FIAT      51780703
FIAT      52017914
FIAT      52119665
FIAT      52191438
FIAT      52217939
PEUGEOT      1253 P4
PEUGEOT      1253P3
PEUGEOT      1253Q9
PEUGEOT      1253R3
PEUGEOT      1614157180
PEUGEOT      1616307580
PEUGEOT      1616316680
PEUGEOT      51780703
PEUGEOT      52017914
zamienniki:
1748747
brak
VAN WEZEL

Zastosowanie Wentylator chłodnicy silnika D8F017TT THERMOTEC w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.